Lelaki pandai memasak, pendapat anda? ;)



//Hi there! Assalamualaikum. 
Saya menaip dalam keadaan mengantuk uhuks. Maklumlah, tadi perjalanan yang jauh mengharungi manusia-manusia yang sibuk pergi ke Jom Heboh. Dalam pada itu, cuaca yang panas terik menyebabkan saya 'dehydrated'. Lol, stop it. Tak nak bebel mengarut. Tadi dunia alam maya kita digemparkan dengan berita Ayuni yang menukar nationalitinya atas sebab K-Pop. Secara jujurnya, saya memang tidak meminati K-Pop. Totally! Maaf, tapi saya masih hormat pada mereka yang minat. Setiap orang ada hak masing-masing untuk suka atau tak. Cuma, perlu ada cara bertoleransi untuk penerimaannya. 

Ok dah. Tiba-tiba hari ni mood nak blogging tu datang. Datang dan tak pergi-pergi. Ok, menarik perhatian saya disini bila terbaca tweet ini untuk terus berletiaq *eh bunyi macam ketiak dah* tentang perkara ini. Lelaki plus pandai memasak? Itu satu pakej yang dinanti-nanti oleh para wanita ha ha ha. Sebenarnya tak jugak, kalau nak pilih calon tu biarlah berdasarkan attitude dia semua tu. Pertama sekali, bila lelaki pandai memasak ni, rasanya automatik membuka serta mencelikkan mata bakal ibu mentua untuk dicalonkan sebagai menantu pilihan. Maklumlah, nanti bila si isteri bersalin, kalau suami langsung tak tahu memasak, takkan nak bagi isteri dalam pantang makan Zinger Burger yedak? At least, boleh la masakkan ikan bakar beserta sayur air :) 

Sebenarnya lelaki pandai memasak ni nampak awesome, nak-nak kalau lengkap dengan badan sasa ketak-ketak mengacau periuk nasi atas dapur. Tikus nak curi ikan tengok pun lari. Lagi satu, kalau suami pandai masak dia boleh buat surprise untuk isteri dia. Masak makanan favourite isteri dia ke untuk pujuk isteri yang merajuk kih3. Tak pun masa ulang tahun perkahwinan. Boleh buat candle light dinner dalam rumah what. 

Sekarang pun zaman kebanyakan wanita berkerjaya. Jadi, mestilah kadang-kadang pergi kursus atau whatsoever. Takkanlah dedi nak bawak anak-anak dedi ni pergi kedai mamak je tiap-tiap hari. Lebih ohsem kalau dedi masak kat rumah je kan. Rasanya betul la tu lelaki pandai masak sweet penyayang. Ok itu saja pendapat saya. Bagaimana dengan korang? 

Oh ya, 23hb November haritu, kelas kitorang buat ala-ala reunion buat barbeque *yedak eja macam ni* gitu seronok walaupun ramai yang tak dapat datang. Harap-harap pertemuan yang seterusnya, korang semua boleh datang. Dan, semalam jugak Izzati, Dila, Fara, Haziqah dan me yang join sekaki untuk buat kek rengbow. Kek rainbow kami seperti burger mcd. Hahaha pape pun, thanks atas kerjasama semua. Last sekali, cipika cipiki :') Shut down.

2 comments:

♥ aliahƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ said...

Kak fizah ! lama tak stalk blog awak. huahua. sedap lagu. lagu ape? *tak baik kedekut. hehe :)

xanthejacoba said...

How do I get to the hotel with my mobile app? - DrmCad
the 안양 출장마사지 way the hotel is situated, that is where 목포 출장샵 everything goes. 구미 출장마사지 You will know 여수 출장샵 how a taxi fare, taxi fare, 서울특별 출장샵 fare exchange, phone number,