Lem'me talk about hotstuff


Hai assalamualaikum girls guys :)
*Cough lama dah tak update blog ;( K sory saya pun taktau ada lagi ke tak yang nak baca blog usang ni. And, sory lagi sekali sebab saya dah 'cancel'kan contest Best Dress Up tu. Saya mintak maaf sangat-2 k. Saya betul-2 takda masa nak handle contest tu. Okay, baru-2 ni result Spm keluar *eh takda la baru sangat. Alhamdulillah sangat-2 dan saya bersyukur dengan apa yang saya dapat yela sebab banyak tu je yang saya dah usaha. And, the bad news saya kena pergi PLKN bulan lima ni. Ya Allah taknaknya T.T Bukak-2 blog tengok followers meningkat dah capai 1k. Oh Alhamdulillah. Hai new followers! "Say hi to me please" Hahaha k shooo desprate. Laaaa, dah lari tajuk panjang sangat intronya. Stop here. Masuk topik kita balik.

People nowadays, selalu bercakap mengenai hotstuff. Bila likers lebih 100 kat Fb, Followers lebih 1k dekat twitter "Auwh, hot la awak! Untung la" Semua orang nak cakap pasal hotstuff even benda tu tak payah nak dijadikan isu pun. Budak sekarang, untuk kejar populariti sanggup buat apa saja. Itu yang kita panggil 'Attention Seeker". Awak semua sedar tak apa yang awak kejar tu hanya bersifat sementara dan keduniaan? Sebagai contoh mereka mengejar gelaran 'Hotstuff'. Oh kuih apakah itu?

Hotstuff, apa itu? Jika di'translate'kan menggunakan Google Translate, hotstuff bermaksud barang panas. So, orang akan dipanggil hotstuff bila ;

  • Seseorang yang mendapat perhatian daripada ramai pihak. Sebagai contoh, Hafiz Rahim. Sampai trending dekat twitter 2kali. Kau hadooo?
  • Seseorang yang memperolehi banyak like sama ada status atau gambar di Facebook. Paling kurang 100likes.
  • Seseorang yang selalu lepak ditempat yang boleh dikirakan "tempat budak hot lepak" Apa yang boleh cakap, Pavilion la.
  • Seseorang yang dress up mengikut peredaran zaman. Contoh Varsity Jacket, Leopard dresss etc.
Secara langsung, people call them HotStuff and mereka bangga. So, itu lah benda yang terjadi hari ni. Remaja sibuk mngejar gelaran Hotstuff mengalahkan Oscar Awards.
Apakah yang anda dapat bila digelar hotstuff?
Adakah hotstuff menjamin kehidupan diakhirat?
Hotstuff menjamin masa depankah?
Bila orang kutuk-2 dia, "Haters make me famous" Oh dang! Bila nak sedar kalau macam ni.
Be a COOLSTUFF. Biar lah orang nak mengata, mengutuk atau mencaci dengan kebaikan itu, yang penting apa yang dilakukan masih dijalan yang benar.

REMEMBER, THE BEST OF SINNERS ARE THOSE WHO REPENT :)
SORY JIKA ADA YANG KURANG SENANG DENGAN POST INI AND KALAU RAJIN, TINGGALKAN KOMEN KORANG K.
Shut Down. -credit to I'm Awesome.

1 comments:

Myra Azraff said...

banyak kot jumpa yg camtu...tah pape...siap ade group khas lagi..group 'budak hot'...hahah..biar panas di dunia..jangan panas di akhirat sudah..:)