Macam-macam yang berlaku :(


Assalamualaikum and hello.
Okay , tengok tajuk kan. Lately , banyak sangat berita tergempar yang keluar. Wah wah , tak payah tunggu tersebar melalui Buletin Utama pun kan. Ikot Twitter and Facebook pun dah cukup :)
Hari ni je , gempar dengan penyebaran berita pasal pengharaman rantai burung hantu ataupun lebih femes lagi , Owl Necklace. Ya Allah , Fieza pun ada rantai tu dan dah pernah pakai beberapa kali. Ye , bagi awak awak yang belum baca lagi , sila ke halaman @pengharaman loket burung hantu untuk mengetahuinya dengan lebihh lanjut. Masyaallah. Honestly , benda benda nie memang kita tak pernah terfikirkan. Mungkin , perkara ini masih belum dijelaskan oleh orang yang betul betul mengetahuinya. Tapi , tak salah kan kalau kita cuba menghindari daripada memakainya. Ada pihak yang mengatakan , tak salah untuk kita simpannya sebagai koleksi kita , as long as kita tak menyembahnya atau seangkatan dengannya tapi janganlah dipakai dan ditunjukkan dikhalayak ramai. Wallahualam. Iyee la , kalau yang dahh beli tu , takkan nak buang macam tu je kan. Renung-renungkan lah. Hihi , Fieza akan simpan rantai dan cincin burung hantu tu dalam kotak diam-diam.



Kisah seterusnya pulak pasal @Tengku Sophia. Masyaallah , apa la nak jadi. Ada yang cakap dia tu fake saje. Guna nama orang lain. Macam macam lah dia kutuk Islam and Malaysia. Huh , ada jugak kan orang macam nie. Tapi , takpela. Kita sebagai yang masih sedar ni , jangan lah duk bash dia je. Doakan untuk dia semoga dia dapat hidayah daripada Allah :') Mungkin , dia nak jadi pengganti alwuzara yang dulu tu.

4 comments:

Emmy Natiella said...

heyy , boeh tak if u buat tutorial yang macam kat link u tu ?

bila kita sentuh link dia jd mcm falling2 paper tu ? chantek sngtlaa :)

tq :D

Anonymous said...

a'ah .. boleh ajar tak ?

momoNERD said...

@Emmy Natiella http://letsmetalktoyou.blogspot.com/2011/12/tutorial-link-hover.html

Salazarzuda said...

heyy , boeh tak if u buat tutorial yang macam kat link u tu ? bila kita sentuh link dia jd mcm falling2 paper tu ? chantek sngtlaa :) tq :D