Perempuan , jangan terlalu mengharap



Assalamualaikum and helloooo-veee-eeeee gojess ;) Rindu dekat blog nie. Weeeeeeeeee. Okay now , dah baca tajuk kan. Hey girls , jangan nak kecewa sangat lah macam kucing hilang anak bila frust dalam bercinta. Most of people sekarang ramai yang frust dan kecewa bila bercinta. Time couple memang la bahagia kan. Bila dah break , mulalah rasa nyawa dah takde. Sampai ke satu tahap , ada yang nak bunuh diri. Okay , kaum adam memang selalu bagi harapan dekat wanita kan. Dah taknak , buang macam sampah. Atotoi , apa nak jadila. Girls , sabar k. Kita kena ingat kita hanya merancang dah Allah yang menentukan segalanya :) Jangan menangisi benda yang dah lepas. Semua tu takkan dapat diundur. Ceeeewah. It's better kalau kita buat chilllax ajaaa. Tak payah pikir pasal cinta lagi untuk remaja-2 ni. Kadang-kadang , taktau la nak describe lelaki ni macam mana. Cuma nak sakitkan hati wanita ajeee. Banyak sangat contoh sekeliling yang Fieza tengok. Kaum lelaki ni sepatutnya bukan untuk menghancurkan wanita , tapi untuk membimbing wanita ke arah kebaikan :)

Kaum lelaki here you are ;
Jangan memberi harapan pada setiap perkara yang belum pasti , kelak bakal ada insan yang dilukai.

And girls ;
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki, nanti kecewakan sendiri, sebaliknya gantunglah segenap harapan kepada "Yang Maha Memberi" nescaya dirimu tidak akan dizalimi kerana للّهُ"mendengar pengharapanmu setiap kali kita meminta. للّهُ" menunaikannya dengan cara-Nya yang tersendiri dengan keindahan itu datang pada waktunya.


Pesanan Dato Fadhilah Kamsah ; JIKA KAMU MENADAH AIR , BIARLAH BERPADA. JANGAN TERLALU MENGHARAP PADA TAKUNGANNYA DAN JANGANLAH MENGHARAP IANYA BEGITU TEGUH. CUKUPLAH SEKADAR KEPERLUANMU. APABILA SEKALI IA RETAK TENTU SUKAR UNTUK KAMU MENAMBAHNYA SEMULA. AKHIRNYA IA DIBUANG.

1 comments:

Nono said...

ya allah... pandai sedih pulak baca.. teringat kisah silam dulu.. siap asa nak bunuh diri (mcm dlm entry tu), alhamdulillah.. dah waras balik nie...